PostNL Telefoonnummer
Waarom PostNL bellen?
Uw pakketje is niet aangekomen
Het is altijd vervelend om te wachten op een pakketje wat niet aan komt. Bel PostNL om te vragen waar het pakketje gebleven is en om tot een oplossing te komen.
U heeft een pakket ontvangen dat niet voor u bestemd is
Het kan voorkomen dat u een pakketje ontvangt, dat niet voor u is bestemd. Door met PostNL contact op te nemen komt u te weten welke stappen u moet nemen om het probleem op te lossen.
U heeft een vraag over uw verzending
Als u vragen heeft over uw verzending kunt u altijd de PostNL klantenservice bellen of contact opnemen via chat of social media.
U was niet thuis tijdens de bezorging van uw pakket
Het gebeurt vaker dat iemand niet thuis is tijdens de bezorging. Vaak komt een bezorger een andere keer terug of wordt het pakketje afgeleverd bij de buren of een lokaal afhaalpunt. Als dit niet het geval is, bel dan snel met PostNL.
U heeft een zakelijke vraag
Als u ondernemer bent en met PostNL contact wilt opnemen kunt u bellen met PostNL Zakelijk. Dit is de klantenservice voor al uw vragen op zakelijk gebied.
U wilt een klacht indienen
Bent u niet tevreden over de service van PostNL of heeft u ergens anders een klacht over? Neem dan contact op met de PostNL klantenservice.
Chatten met de PostNL klantenservice
Als u liever niet wilt bellen maar digitaal contact wilt met de PostNL klantenservice is het mogelijk om te chatten met PostNL support. De openingstijden van de chat zijn van maandag tot en met vrijdag van 8:30 tot 19:45 uur en op zaterdag van 9:00 tot 15:45 uur. Er is ook een mogelijkheid om uw problemen op te lossen via chatbot Daan. Deze is 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar.
Met PostNL contact opnemen door middel van Facebook
U kunt de PostNL klantenservice bereiken via Facebook. PostNL is op Facebook 24 uur per dag bereikbaar via Facebook Messenger. U kunt dus altijd een bericht sturen naar PostNL. Hoe lang het duurt voordat u een reactie krijgt is niet bekend. Wel is er tussen 20.00 en 23.59 in de avond een chatbot van PostNL beschikbaar op Facebook.
Met PostNL contact opnemen via Twitter
De PostNL klantenservice is ook actief op Twitter. Door een privébericht te sturen naar PostNL kunt u contact opnemen met de klantenservice. De reactietijd is ook hier onbekend, maar ook hier is chatbot Daan actief tussen 20.00 en 23.59 uur.
Met PostNL contact opnemen via Instagram
Het is niet mogelijk om contact op te nemen met de PostNL klantenservice via Instagram. Wel is het mogelijk om PostNL te volgen om op te hoogte te blijven van PostNL.
Met PostNL contact opnemen via LinkedIn
Contact opnemen met PostNL via LinkedIn is niet mogelijk. Wel kunt u terecht op de LinkedIn-pagina van PostNL om vacatures te zien en eventueel te solliciteren.
Met PostNL contact opnemen via YouTube
PostNL heeft ook een eigen YouTube kanaal. Het is niet mogelijk om via dit kanaal contact op te nemen met de PostNL klantenservice, maar u kunt hier wel video’s vinden met informatie over PostNL. Zoals bijvoorbeeld vlogs, reclames, instructievideo’s en handige video’s zoals “Tips om nep berichten (phishing) te herkennen”.
Een brief schrijven aan PostNL
Postbus 99180
8900 NA Leeuwarden
U kunt er ook voor kiezen om contact met PostNL op te nemen door middel van het schrijven van een brief en deze naar hun postadres te sturen.
Meer informatie over PostNL
Veelgestelde Vragen
Waarom Klantenservicedirect gebruiken om te bellen met PostNL?
U kunt het beste via Klantenservicedirect contact opnemen met PostNL omdat wij u meteen door kunnen verbinden met hen. U hoeft dus niet meer op zoek naar het PostNL telefoonnummer want dat hebben wij voor u. Wij verbinden u dan rechtstreeks met hen door. U kunt dan hen uw vraag stellen.
Hoe komt het dat bellen met PostNL zo lastig is?
Soms kan het gebeuren dat u door de bomen het bos niet meer ziet waardoor het lastig kan zijn om met de juiste persoon in contact te komen. Wij zorgen ervoor dat het allemaal wat makkelijker gemaakt wordt voor u. Zo is het voor u een heel stuk minder lastig.
Via welke kanalen kan ik contact opnemen met PostNL?
U kunt, behalve bellen via het PostNL telefoonnummer, via verschillende kanalen contact opnemen. Zij zijn bereikbaar via Facebook, en Twitter. Chatten via de kan ook. De chat is van maandag tot en met vrijdag bereikbaar van 8.30 uur tot 19.45 uur. Op zaterdag van 9.00 uur tot 15.45 uur. Buiten deze tijden staat chatbot Daan tot uw beschikking.