Klantenservice CZ
Waarom CZ bellen?
U wilt een rekening declareren
U heeft een rekening ontvangen voor een behandeling. Bel het CZ-telefoonnummer en de klantenservice zal u meer informatie geven over het declareren van zorgkosten en hoe u de rekening bij CZ kunt indienen.
U wilt uw eigen risico wijzigen
Neem contact op met de klantenservice van CZ wanneer u uw eigen risico wilt wijzigen. De klantenservice zal u uitleggen hoe u uw eigen risico kunt verhogen of verlagen en wat de gevolgen van de wijziging zullen zijn.
U wilt weten of uw bezoek aan de fysiotherapeut wordt vergoed
U bent onder behandeling bij de fysiotherapeut en wilt weten of deze behandeling worden vergoed. Bel het nummer van CZ-klantenservice en de medewerker zal u alles vertellen over uw polis en de vergoedingen in uw polis.
U wilt meer weten over thuiszorg
Uw huisarts heeft aangegeven dat er in de nabije toekomst ondersteuning aan huis nodig zal zijn. Contact CZ-klantenservice, zij zullen u meer informatie geven en in contact brengen met het CZ Zorgteam.
U wilt uw zorgverzekering opzeggen
U kunt uw zorgverzekering standaard ieder jaar per 1 januari opzeggen. U kunt ook tussentijds opzeggen. Bel het CZ-telefoonnummer en de klantenservice zal uitleggen wat de voorwaarden zijn en hoe u uw zorgverzekering kunt opzeggen.
U wilt meer weten over de collectieve verzekering van CZ
Via uw werkgever is het mogelijk deel te nemen aan een collectieve verzekering bij CZ. U kunt CZ bellen en de klantenservice zal u precies uitleggen hoe de collectieve verzekering geregeld zijn.
Contact met CZ via WhatsApp
U kunt rechtstreeks contact opnemen met CZ klantenservice via WhatsApp van maandag t/m vrijdag van 08:30-17:30 uur. Onderaan de klantenservice pagina kunt u direct WhatsAppen.
Online vraag stellen
Wilt u liever een e-mail versturen? U kunt online uw vragen stellen aan de klantenservice. Vul het het online formulier in en u ontvangt binnen 2 werkdagen antwoord.
Via Facebook contact opnemen met CZ
CZ heeft een Facebookpagina waar u verschillende berichten vind over actuele onderwerpen. Verder kunt u via Facebook contact opnemen met CZ klantenservice. Zij reageren van maandag t/m vrijdag van 8:30 tot 17:30 uur binnen 4 uur op uw bericht.
Contact met CZ opnemen via Twitter
CZ deelt via de Twitter pagina berichten over actuele onderwerpen zoals waarschuwingen voor phishing mails en ontwikkelingen in de algemene zorg en specifiek in de ouderzorg. U kunt rechtstreeks contact opnemen met CZ klantenservice via Twitter. De klantenservice reageert binnen 4 uur op uw bericht van maandag t/m vrijdag van 8:30 tot 17:30 uur.
CZ contacteren via Instagram
CZ heeft ook een Instagram-pagina. Hier delen zij video's met tips over gezond leven zoals bijvoorbeeld tips over gezonde voeding, over het voorkomen van burn outs en praktische informatie video's over zorg in het algemeen. CZ klantenservice is niet bereikbaar via Instagram.
Contact met CZ via Linkedin
Op de Linkedin-pagina van CZ staan informatieve video's over actuele onderwerpen in de zorg. Er staan geen vacatures op de CZ Linkedin-pagina en rechtstreeks contact opnemen met CZ klantenservice is ook niet mogelijk via Linkedin.
CZ op Youtube
Op het Youtube-kanaal van CZ staan korte video's zoals tips over gezond leven en werken bij CZ, informatieve video's over de rol van de praktijk ondersteuner, algemene vragen aan CZ, ouderenzorg en duurzame coalities binnen de zorg.
Een brief schrijven aan CZ
Postbus 90152
5000 LD, Tilburg
U kunt er ook voor kiezen om contact met CZ op te nemen door middel van het schrijven van een brief en deze naar hun postadres te sturen.
Meer informatie over CZ
Veelgestelde Vragen
Waarom Klantenservicedirect gebruiken om snel het telefoonnummer van CZ te bereiken?
Wij hebben meteen het juiste nummer voor u zodat u meteen doorverbonden kan worden. Wij houden het graag simpel voor u. Daarom hoeft u ons maar te bellen en ons te vertellen welk bedrijf u nodig heeft zodat wij u meteen kunnen doorverbinden. Heel veel sneller kan het niet gaan!
Hoe komt het dat het telefoonnummer van CZ zo lastig te bereiken is?
Soms kan het echt ontzettend druk zijn en krijgt u niet meteen het juiste nummer waarmee u verbonden bent. Wij zorgen ervoor dat het wel het goede nummer is en u hoeft niet meer te zoeken. Dit scheelt u een hoop ergernis en een hoop tijd. Tijd is al zo ontzettend kostbaar.
Via welke kanalen kan ik CZ bereiken?
Van maandag tot en met vrijdag is het mogelijk om via WhatsApp een berichtje te sturen. U kunt ook gebruik maken van het contactformulier op de website. De klantenservice zit er ook via Facebook Messenger en Twitter voor u klaar van 8.30 tot 17.30 op maandag tot en met vrijdag.