Telefoonnummer Zilveren Kruis
Waarom Zilveren Kruis bellen?
U moet eigen risico betalen
Bel het Zilveren Kruis telefoonnummer wanneer u vragen heeft over het betalen van eigen risico. De klantenservice kan u meer informatie geven en samen met u nagaan waarom u eigen risico moet betalen.
U wilt een factuur declareren
Neem contact op met Zilveren Kruis klantenservice als u meer informatie wilt of vragen heeft over het declareren van gemaakte zorgkosten.
U wilt meer informatie over Zilveren Kruis verzekeringen
Bel het nummer van Zilveren Kruis klantenservice wanneer u meer wilt weten over de zorgkostenverzekering(en) van het Zilveren Kruis. De klantenservice kan u vragen beantwoorden en uitleg geven over de verschillende verzekeringen.
U wilt weten of u recht heeft op een vergoeding
U heeft een nieuwe bril gekocht of een behandeling bij de fysiotherapeut en wilt weten of u recht heeft op een (gedeeltelijke) vergoeding. U kunt met Zilveren Kruis contact opnemen en de klantenservice zal dit samen met u uitzoeken.
U wacht op een afspraak met een specialist
Contact Zilveren Kruis via de klantenservice en zij zullen u in contact brengen met een zorgcoach die samen met u gaat uitzoeken hoe de wachttijd voor een eerste afspraak verkort kan worden.
U heeft een klacht
Bel het Zilveren Kruis telefoonnummer en leg uit aan de klantenservice waar u niet tevreden mee bent of een klacht over heeft. De klantenservice zal samen met u op zoek gaan naar een oplossing.
WhatsAppen met Zilveren Kruis
U kunt rechtstreeks berichten naar Zilveren Kruis klantenservice sturen via WhatsApp. Zij zijn op werkdagen van 8:00 tot 20:00 uur bereikbaar. WhatsApp is niet geschikt voor financiële en medische vragen. Het Whatsapp nummer van Zilveren Kruis is +31622893181.
Via Facebook contact met Zilveren Kruis opnemen
Zilveren Kruis klantenservice is via de Facebook-pagina bereikbaar op werkdagen van 8:00 tot 20:00 uur voor niet-financiële en medische vragen. Op hun Facebook-pagina vindt u korte filmpjes en andere informatie over Zilveren Kruis zorgverzekeringen.
Contact met Zilveren Kruis opnemen via Twitter
Zilveren Kruis heeft ook een Twitter-pagina met informatie en berichten over Zilveren Kruis. De klantenservice is op Twitter bereikbaar voor niet-financiële en medische vragen op werkdagen van 8:00 tot 20:00 uur.
Zilveren Kruis op Instagram
Zilveren Kruis heeft ook een Instagram-pagina. Hier delen zij voornamelijk foto’s, filmpjes en berichten over gezond leven en andere Zilveren Kruis informatie. De klantenservice is echter niet bereikbaar via Instagram.
Zilveren Kruis op Linkedin
De Linkedin-pagina van Zilveren Kruis is vooral gericht op werkaanbod bij Zilveren Kruis. U vindt hier dus vacatures bij het Zilveren kruis en informatie over Zilveren Kruis als werkgever. De klantenservice is niet rechtstreeks bereikbaar via Instagram.
Zilveren Kruis op Youtube
Het Youtube-kanaal van Zilveren Kruis heeft verschillende playlists zoals bijvoorbeeld ‘een kijkje achter de schermen’, ‘Gezond ondernemen’, ‘Zorg veilig thuis’ en ‘Quiz’. U kunt Zilveren Kruis klantenservice echter niet rechtstreeks bereiken via Youtube.
Een brief schrijven aan Zilveren Kruis
Postbus 444
2300 AK Leiden
U kunt er ook voor kiezen om contact met Zilveren Kruis op te nemen door middel van het schrijven van een brief en deze naar hun postadres te sturen.
Meer informatie over Zilveren Kruis
Over de Achmea groep
De Achmea Groep werkt als een coöperatie waarbij ieder merk zelfstandig blijft bestaan onder de vlag van Achmea. In 2001 wordt naam moedermaatschappij Achmea aan Zilveren Kruis toegevoegd. Vanaf dat moment heette het bedrijf officieel Zilveren Kruis, echter per 1 juni 2015 is de toevoeging Achmea weer vervallen en heet het bedrijf weer gewoon Zilveren Kruis. Naast Zilveren Kruis behoren ook De Friesland, Interpolis, Pro Life, OZF Achmea en FBTO tot de zorg merken van Achmea. Zilveren Kruis is geconcentreerd in Apeldoorn, Leeuwarden, Leusden en Leiden. Sinds 1 januari 2008 maakt ook Agis Zorgverzekeringen tot Achmea en op 1 januari 2015 is Agis opgegaan in Zilveren Kruis.Veelgestelde Vragen
Waarom Klantenservicedirect gebruiken om de klantenservice van Zilveren Kruis te bereiken?
U kunt gebruik maken van de service van Klantenservicedirect om meteen in contact te komen met de klantenservice van het Zilveren Kruis zonder dat u nog naar een telefoonnummer op zoek hoeft te gaan. Wij kunnen u direct doorverbinden. Zo kunt u vele malen sneller uw belangrijke vragen gaan stellen.
Hoe komt het dat de klantenservice van Zilveren Kruis zo lastig te bereiken is?
Soms zijn de wachtrijen wat lang bij de klantenservice van Zilveren Kruis. Dit kan een reden zijn waarom het voor u wat lastiger is om hen te kunnen bereiken. Door gebruik te maken van Klantenservicedirect heeft u een grote kans deze lange wachtrij te ontlopen en eerder uw vragen te stellen.
Via welke kanalen kan ik de klantenservice van Zilveren Kruis bereiken?
U kunt ze bereiken via WhatsApp op werkdagen van 8.00 tot 20.00 uur. U kunt hier niet terecht voor medische of financiële vragen. Neemt u liever contact op via Facebook of Twitter dan kunt u dit van op werkdagen van 8.00 tot 20.00 uur. Vanzelfsprekend kunt u ook een brief schrijven naar het Zilveren Kruis.