UWV Telefoonnummer
Waarom UWV bellen?
U heeft een jaaropgaaf voor belastingaangifte nodig
Bel het UWV telefoonnummer wanneer een jaaropgaaf nodig heeft, maar niet precies weet waar u deze kunt vinden of wanneer u deze ontvangt. De klantenservice kan u uitleggen waar en wanneer u de jaaropgaaf kunt vinden.
U heeft vragen over de inkomstenopgave bij een WW-uitkering
Vraagt u zich af wanneer u uw inkomstenopgave moet inleveren? Of waar u het formulier voor de inkomstenopgave vindt? U kunt UWV bellen en de klantenservice medewerker kan u meer informatie geven over de inkomstenopgave en uitleggen waar u het formulier vindt en wanneer u dit moet inleveren.
U wilt uzelf ziekmelden
U kunt het UWV nummer bellen wanneer u ziek bent en een WW-uitkering ontvangt. De klantenservice kan u uitleggen wanneer u zich ziek en beter moet melden en hoe u dit moet doen.
U wilt informatie over beleggen
Bel het UWV telefoonnummer als u er over denkt om te gaan beleggen. De klantenservice kan u meer informatie geven en een afspraak met een beleggingsadviseur voor u maken, aan wie u al uw vragen kunt stellen.
U heeft een TOZO-uitkering ontvangen
U kunt met het UWV bellen wanneer u een TOZO-uitkering heeft ontvangen en niet weet wat u nu precies moet doen voor wat betreft uw uitkering van het UWV. De UWV klantenservice kan u meer informatie geven en uitleggen wat u wel/niet hoeft te doen ten aanzien van de ontvangst van de TOZO-uitkering.
U gaat verhuizen
U gaat binnenkort verhuizen. Het is belangrijk dat de UWV op de hoogte is van uw verhuizing en misschien heeft uw verhuizing invloed op uw uitkering omdat u naar een andere stad/dorp verhuisd? Bel het UWV telefoonnummer en de klantenservice kan u uitleggen hoe en wanneer u uw adreswijziging moet doorgeven en eventuele gevolgen voor uw uitkering via de UWV.
Chatten met UWV
U kunt rechtstreeks contact met UWV opnemen via de chat in Mijn UWV of De Werkmap. Mijn UWV is uitsluitend bereikbaar door in te loggen via onder andere DigiD of inloggen op de Werkmap. Op Mijn UWV kunt u zelf uw vragen stellen via de chat en u krijgt meteen een antwoord. De chat is op werkdagen van 8.00 tot 17.00 uur beschikbaar.
E-mail naar het UWV sturen
U kunt ook rechtstreeks naar de UWV e-mailen via Mijn UWV of De Werkmap. Mijn UWV is uitsluitend bereikbaar door in te loggen via onder andere DigiD of inloggen op de Werkmap. Uw gegevens zijn veilig via deze inlogmethodes. UWV klantenservice zal zo snel mogelijk op uw e-mail reageren
Contact UWV via Facebook
UWV heeft een Facebook-pagina waar zij persoonlijke verhalen van klanten delen. Het UWV Webcare Team is via Facebook bereikbaar voor algemene vragen op werkdagen van 8:30 tot 17:00 uur. Vragen over uw persoonlijke situatie kunt u via Mijn UWV of de Werkmap stellen.
Contact met UWV via Twitter
UWV is ook actief op Twitter. Op hun Twitter-pagina delen zij berichten over bedrijven die klanten van het UWV ondersteunen bij hun werk. Maar ook algemene nieuwsberichten over werken en vacatures die beschikbaar zijn. De klantenservice beantwoordt algemene vragen op werkdagen tussen 8:30 en 17:00. Vragen over uw persoonlijke situatie kunt u via Mijn UWV of de Werkmap stellen.
UWV op Linkedin
Op de Linkedin-pagina van UWV staan de actuele vacatures bij het UWV in heel Nederland. Verder delen het UWV hier berichten, verhalen en adviezen over werken en het terugkeren naar werk. De klantenservice van het UWV is niet rechtstreeks bereikbaar via Linkedin.
UWV op Youtube
UWV heeft ook een eigen YouTube kanaal met video’s met informatie over UWV en het zoeken van werk. Er zijn diverse playlists zoals “Veelgestelde vragen”, “Werken bij UWV”, “#UWVonderzoekt”, “Ik zoek werk”, “Leven en werken met een beperking” en “Ik heb Wajong”. Het is niet mogelijk om rechtstreeks contact met UWV klantenservice op te nemen.
Een brief schrijven aan UWV
Hoofdkantoor UWV
Postbus 58285
1040HG Amsterdam
U kunt er ook voor kiezen om contact met het hoofdkantoor van het UWV op te nemen door middel van het schrijven van een brief en deze naar hun postadres te sturen.
Meer informatie over UWV
Veelgestelde Vragen
Waarom Klantenservicedirect gebruiken om de klantenservice van UWV te bellen?
Is het lastig om het juiste telefoonnummer van UWV te vinden om te kunnen bellen? Geen probleem. Via Klantenservicedirect wordt u meteen met een medewerker doorverbonden. Dit is de snelste manier om met de UWV te bellen en je krijgt bovendien persoonlijk contact. Stel uw vragen direct en krijg antwoord.
Hoe komt het dat de klantenservice van UWV zo lastig te bellen is?
Het kan voorkomen dat de klantenservice van UWV slecht, of zelfs niet, te bereiken is. Dit is de reden waarom wij het voor u makkelijker willen maken en u meteen doorverbindt met het juiste telefoonnummer. Aan de klantenservice kunt u vervolgens al uw vragen stellen. U krijgt persoonlijk contact en meteen antwoord op uw vragen.
Via welke kanalen kan ik de klantenservice van UWV bereiken?
Behalve met de UWV bellen kunt u contact opnemen via de chat op de site van UWV, via Facebook Messenger en via Twitter. U kunt ook altijd een e-mail of een brief sturen. De klantenservice staat van maandag tot en met vrijdag van 8.30 tot 17.00 uur voor u klaar.