Consumentenbond Bellen
Waarom Consumentenbond bellen?
U wilt lid worden van de Consumentenbond
Denkt u erover om lid te worden van de Consumentenbond? Bel het telefoonnummer van de Consumentenbond. De klantenservice kan u meer informatie en uitleg geven over het lid worden en de verschillende lidmaatschappen van de Consumentenbond.
U wilt iets kopen in de Consumentbond webwinkel
Neem contact op met Consumentenbond klantenservice wanneer u een boek of (oudere) consumentengids wilt bestellen in de webwinkel van de Consumentenbond. De medewerker kan u meer uitleg geven hoe u de producten kunt bestellen.
U wilt Consumentenbond tests bekijken
Heeft gelezen over een consumententest waar u zich verder in wilt verdiepen? Bel het nummer van de Consumentenbond klantenservice. De medewerker kan u meer informatie en uitleg geven hoe u als consument de test zou kunnen lezen.
U wilt informatie over uw account
Bent u lid van de Consumentenbond maar lukt het inloggen op uw account niet? Bel de Consumentenbond klantenservice voor meer informatie. De medewerker kan aan de hand van uw gegevens samen met u kijken hoe u weer in uw account kunt.
U wilt een actie steunen
Bent u lid van de Consumentenbond maar lukt het inloggen op uw account niet? Bel de Consumentenbond klantenservice voor meer informatie. De medewerker kan aan de hand van uw gegevens samen met u kijken hoe u weer in uw account kunt.
U heeft juridisch advies nodig
Bent u lid van de Consumentenbond maar lukt het inloggen op uw account niet? Bel de Consumentenbond klantenservice voor meer informatie. De medewerker kan aan de hand van uw gegevens samen met u kijken hoe u weer in uw account kunt.
Contact met Consumentenbond via contactformulier
U kunt rechtstreeks berichten naar Consumentenbond klantenservice sturen via het contactformulier op de website. Vul uw gegevens in, volg de vragen in het formulier, stel uw vraag(en) en druk op ‘verzenden’. De klantenservice van de Consumentenbond zal binnen 4 werkdagen contact met u opnemen.
Contact met Consumentenbond via Facebook
Consumentenbond heeft een Facebook-pagina met berichten met adviezen en informatie over de diensten, producten en acties van Consumentenbond. De klantenservice is op werkdagen tussen 8:30 en 18:00 uur bereikbaar via Facebook Messenger. U kunt hier uw vraag stellen zij zullen binnen 4 dagen reageren op uw bericht.
Contact met Consumentenbond via Twitter
Consumentenbond heeft een Twitter-pagina waar zij op werkdagen tussen 8:30 en 18:00 uur bereikbaar via DM. U kunt hier uw vraag stellen zij zullen binnen 4 dagen reageren op uw bericht. Zij delen verder Tweets met tips, adviezen en informatie over de diensten, producten en acties van de Consumentenbond.
Consumentenbond op Instagram
Consumentenbond heeft ook een Instagram-pagina. Hier delen zij berichten met testen, vergelijkers en keuzeadviezen over vele verschillende producten. De Consumenten klantenservice is helaas niet rechtstreeks bereikbaar via Instagram.
Consumentenbond op Linkedin
Op de Linkedin-pagina van Consumentenbond vindt u nieuwsberichten over acties en stand van zaken rondom acties die de Consumentbond voert. Verder delen zij hier ook de actuele vacatures van de Consumentenbond. De klantenservice is echter niet rechtstreeks bereikbaar via Linkedin.
Consumentenbond op Youtube
Consumentenbond heeft ook een YouTube kanaal met video’s met informatie, reviews, adviezen, tips over vele producten. Ook delen zij hier video’s over hoe de Consumentenbond testen uitvoert en zijn er een aantal playlists met tips en adviezen specifiek gericht op productgroepen zoals Mobiele Telefoons, Tablets & E-readers, Woning & Huishouden, Televisie & Audio en Auto & Vervoer. Het is niet mogelijk om rechtstreeks contact op te nemen met de Consumentbond klantenservice via Youtube.
Vraag stellen aan Consumentenbond Community
Je kunt ook een vraag stellen aan de Consumentenbond Community. U kunt daarvoor het formulier invullen. U kunt een vraag stellen of u kunt iets delen en de community daarbij betrekken via een gesprek. Geef aan wat het onderwerp is en probeer uw vraag zo goed mogelijk te stellen via het formulier. De community zal dan hopelijk reageren op uw vraag of het door u gedeelde onderwerp.
Een brief schrijven aan Consumentenbond
Postbus 1000
2500 BA Den Haag
U kunt er ook voor kiezen om contact met Consumentenbond op te nemen door het schrijven van een brief en deze naar hun postadres te sturen.
Meer informatie over Consumentenbond
De eerste consumentengids
In april 1953 is de eerste Consumentengids uitgegeven. Hierin worden vergelijkende warenonderzoeken en testen gepubliceerd. Naast deze algemene Consumentengids geeft de Consumentenbond ook een aantal specifieke gidsen uit zoals de Geldgids, de Digitaalgids, en de Gezondgids (en voorheen de Reisgids). Verder geven zij ook boeken uit over allerlei consumenten onderwerpen. In de jaren zestig is uitgegroeid tot een grote organisatie na een geruchtmakende rechtszaak tegen de importeur van het sigarettenmerk Lexington. De testresultaten die de bond had gepubliceerd zorgden voor een afname van de verkoop van het merk. Door de jaren heen is het ledenaantal gegroeid naar 550.000 leden in 2008 en inmiddels werken er 250 man/vrouw personeel. Functies van de Consumentenbond zijn onder andere het beleidsmatig lobbywerk. Hiermee proberen zij de overheid goed te laten regelen voor consumenten en deelnemen aan overleggen met brancheorganisaties om algemene voorwaarden op te laten stellen de positie van consumenten recht doen. Verder zetten zij ook gezamenlijke acties voor groepen consumenten wanneer er duidelijke problemen zijn met hetzelfde bedrijf. De Consumentenbond biedt sinds 1 november 2018 ook met een eigen label onafhankelijk hypotheekadvies en bemiddeling aan.Veelgestelde Vragen
Waarom Klantenservicedirect gebruiken om snel het telefoonnummer van de Consumentenbond te bereiken?
U hoeft nu niet op zoek naar het juiste nummer van Consumentenbond want wij hebben het nummer meteen voor u bijdehand waardoor wij u meteen door kunnen verbinden met hun. De Consumentenbond staat u dan meteen ter woord zodat u uw vragen aan hun kunt stellen. U krijgt uw antwoord snel.
Hoe komt het dat het telefoonnummer van de Consumentenbond zo lastig te bereiken is?
Het kan soms erg lastig zijn om het goede telefoonnummer te vinden van de Consumentenbond. Dit is de reden dat u het beter via Klantenservicedirect kunt doen. U heeft dan meteen het juiste nummer zonder dat u hoeft te zoeken. Zo maakt u het zichzelf minder lastig en heeft u sneller antwoord.
Via welke kanalen kan ik de Consumentenbond bereiken?
U kunt contact leggen door het contactformulier op hun site in te vullen. Tevens kunt het via de klantenservice op Facebook of Twitter doen. Van 8.30 tot 18.00 uur staan zij voor u klaar. U heeft dan binnen vier dagen een reactie van hen. Hier geldt dus, een beller is sneller!