TUI Klantenservice
Waarom TUI bellen?
U wilt een factuur betalen
Heeft u vragen over het betalen van een factuur aan TUI? Over extra kosten voor creditcardbetalingen? Hoe u kunt betalen? Of u in termijnen kunt betalen? Bel het TUI telefoonnummer en de klantenservice medewerker kan uw vragen beantwoorden en eventueel meer uitleg en informatie geven over betalen bij TUI.
U wilt naar een TUI reisbureau bij u in de buurt
Wilt u liever persoonlijk met een medewerker van TUI spreken op het TUI reisbureau bij u in de buurt, maar weet u niet wanneer deze open is en/of u een afspraak moet maken? Neem contact op met TUI klantenservice en zij kunnen u vertellen wat de openingstijden van het TUI reisbureau bij u in de buurt is en kunnen u evt. doorverbinden zodat u zelf een afspraak kunt maken.
U heeft speciale assistentie nodig
U kunt het TUI nummer bellen wanneer u speciale assistentie nodig heeft voor, tijdens en/of na uw vlucht. Moet uw eigen rolstoel mee? Of andere medische bagage zoals extra zuurstof of speciale medicijnen? Of heeft u begeleiding nodig op de vliegvelden? De klantenservice kan u uitleggen en meer informatie geven om deze speciale voorzieningen te regelen.
U heeft vragen over een geboekte reis
Neem contact op via het TUI telefoonnummer wanneer u vragen heeft over uw boeking? De klantenservice medewerker kan uw vragen beantwoorden en meer informatie en uitleg geven over uw boeking en wat de stand van zaken is.
U wilt een verzekering afsluiten
U kunt het TUI nummer bellen wanneer u een reis- en/of annuleringsverzekering bij uw reis afsluiten. Wilt u weten welke verzekering u het beste kunt afsluiten? Een korte of doorlopende reisverzekering? Wat is CovidCare verzekering? De klantenservice kan al uw vragen beantwoorden en uitleggen hoe u een verzekering bij TUI kunt afsluiten.
U wilt een klacht indienen
Neem contact op met TUI klantenservice wanneer u een klacht heeft. Is uw reis niet volledig naar wens verlopen? Of zijn er problemen tijdens uw reis? De klantenservice zal u te woord staan en indien mogelijk het probleem aanpakken of u uitleggen hoe u na de reis een klacht kunt indienen bij TUI.
Chatten met Virtuele Assistent van TUI
U kunt rechtstreeks contact met TUI opnemen via de Chat met Louise, de Virtuele Assistent op de contactpagina van TUI. Klik op het Chat icoon rechtsboven op de pagina en u kunt u chat met Louise beginnen. Louise is 24 uur per dag beschikbaar. Stel uw vraag aan Louise en hij/zij zal direct reageren.
Contact met TUI via Facebook
TUI heeft een Facebook-pagina met informatie en nieuwsberichten over de actuele stand van zaken op het gebied van reizen. TUI klantenservice is via Facebook Messenger 7 dagen per week bereikbaar. Op werkdagen én zaterdag van 8:00 tot 20:00 uur en op zondag en feestdagen van 9:00 tot 20:00 uur.
Contact met TUI via Twitter
TUI is ook actief op Twitter. Hier delen zijn Tweets en informatie en nieuwsberichten over de actuele stand van zaken op het gebied van reizen. TUI klantenservice is via Twitter 7 dagen per week bereikbaar. Op werkdagen én zaterdag van 8:00 tot 20:00 uur en op zondag en feestdagen van 9:00 tot 20:00 uur.
TUI op Instagram
TUI heeft ook een Instagram-pagina. Hier delen zij vakantiefoto’s en u kunt uw vakantiefoto’s met TUI delen. De foto’s zijn verdeeld over vele verschillende plaatsen en landen op de wereld. Het is niet duidelijk of u contact met TUI klantenservice kunt opnemen via Instagram.
TUI op Linkedin
Op de Linkedin-pagina van TUI delen zij diverse berichten over de diensten en services van TUI, maar ook leuke adviezen en informatieve berichten over TUI en reizen in het algemeen. Zij publiceren hier ook de actuele vacatures bij de TUI group in de diverse landen waar TUI werkzaam is. Het is onduidelijk of u TUI rechtstreeks kunt bereiken via Linkedin.
TUI op Youtube
TUI heeft ook een eigen YouTube kanaal waar zij informatieve video’s delen over reizen. Er zijn verschillende playlists zoals reizen op Curaçao, stedentrips, duurzaam reizen, maar ook video’s met Katja Schuurman, video’s over TUI algemeen en TUI Care foundation. Het is onduidelijk of u rechtstreeks contact met TUI klantenservice op kunt nemen.
Een brief schrijven aan TUI
Postbus 157
2280 AD Rijswijk
U kunt er ook voor kiezen om contact met TUI op te nemen door middel van het schrijven van een brief en deze naar hun postadres te sturen.
Klacht indienen ná de vakantie
U kunt na uw vakantie online een klacht indienen bij TUI. Daarvoor dient u uw gegevens in te vullen in het formulier. Vervolgens kunt u uw klacht in het formulier toelichten en naar TUI verzenden.