Contact Zilveren Kruis

Bent u op zoek naar de Zilveren Kruis klantenservice?

Bel nu Bel nu

Telefoonnummer Zilveren Kruis

Telefoonnummer
Adres
Dellaertweg 1, 2316 WZ Leiden
Openingstijden
Gesloten
Maandag
08:00-20:00
Dinsdag
08:00-20:00
Woensdag
08:00-20:00
Donderdag
08:00-20:00
Vrijdag
08:00-20:00
Zaterdag
09:00-13:00
Zondag
09:00-13:00
Klantenservicedirect.nl is niet verbonden of aangesloten bij Zilveren Kruis. 

Waarom Zilveren Kruis bellen?

U moet eigen risico betalen

Bel het Zilveren Kruis telefoonnummer wanneer u vragen heeft over het betalen van eigen risico. De klantenservice kan u meer informatie geven en samen met u nagaan waarom u eigen risico moet betalen.

U wilt een factuur declareren

Neem contact op met Zilveren Kruis klantenservice als u meer informatie wilt of vragen heeft over het declareren van gemaakte zorgkosten.

U wilt meer informatie over Zilveren Kruis verzekeringen

Bel het nummer van Zilveren Kruis klantenservice wanneer u meer wilt weten over de zorgkostenverzekering(en) van het Zilveren Kruis. De klantenservice kan u vragen beantwoorden en uitleg geven over de verschillende verzekeringen.

U wilt weten of u recht heeft op een vergoeding

U heeft een nieuwe bril gekocht of een behandeling bij de fysiotherapeut en wilt weten of u recht heeft op een (gedeeltelijke) vergoeding. U kunt met Zilveren Kruis contact opnemen en de klantenservice zal dit samen met u uitzoeken.

U wacht op een afspraak met een specialist

Contact Zilveren Kruis via de klantenservice en zij zullen u in contact brengen met een zorgcoach die samen met u gaat uitzoeken hoe de wachttijd voor een eerste afspraak verkort kan worden.

U heeft een klacht

Bel het Zilveren Kruis telefoonnummer en leg uit aan de klantenservice waar u niet tevreden mee bent of een klacht over heeft. De klantenservice zal samen met u op zoek gaan naar een oplossing.

WhatsAppen met Zilveren Kruis

WhatsApp Zilveren Kruis

U kunt rechtstreeks berichten naar Zilveren Kruis klantenservice sturen via WhatsApp. Zij zijn op werkdagen van 8:00 tot 20:00 uur bereikbaar. WhatsApp is niet geschikt voor financiële en medische vragen. Het Whatsapp nummer van Zilveren Kruis is +31622893181.

WhatsAppen met Zilveren Kruis

Via Facebook contact met Zilveren Kruis opnemen

Bekijk Facebook-pagina

Zilveren Kruis klantenservice is via de Facebook-pagina bereikbaar op werkdagen van 8:00 tot 20:00 uur voor niet-financiële en medische vragen. Op hun Facebook-pagina vindt u korte filmpjes en andere informatie over Zilveren Kruis zorgverzekeringen.

Via Facebook contact met Zilveren Kruis opnemen

Contact met Zilveren Kruis opnemen via Twitter

Bekijk Zilveren Kruis op Twitter

Zilveren Kruis heeft ook een Twitter-pagina met informatie en berichten over Zilveren Kruis. De klantenservice is op Twitter bereikbaar voor niet-financiële en medische vragen op werkdagen van 8:00 tot 20:00 uur.

Contact met Zilveren Kruis opnemen via Twitter

Zilveren Kruis op Instagram

Bekijk Instagram-pagina

Zilveren Kruis heeft ook een Instagram-pagina. Hier delen zij voornamelijk foto’s, filmpjes en berichten over gezond leven en andere Zilveren Kruis informatie. De klantenservice is echter niet bereikbaar via Instagram.

Zilveren Kruis op Instagram

Zilveren Kruis op Linkedin

Bekijk Linkedin-pagina

De Linkedin-pagina van Zilveren Kruis is vooral gericht op werkaanbod bij Zilveren Kruis. U vindt hier dus vacatures bij het Zilveren kruis en informatie over Zilveren Kruis als werkgever. De klantenservice is niet rechtstreeks bereikbaar via Instagram.

Zilveren Kruis op Linkedin

Zilveren Kruis op Youtube

Bekijk Youtube-kanaal

Het Youtube-kanaal van Zilveren Kruis heeft verschillende playlists zoals bijvoorbeeld ‘een kijkje achter de schermen’, ‘Gezond ondernemen’, ‘Zorg veilig thuis’ en ‘Quiz’. U kunt Zilveren Kruis klantenservice echter niet rechtstreeks bereiken via Youtube.

Zilveren Kruis op Youtube

Een brief schrijven aan Zilveren Kruis

Het postadres is:

Postbus 444
2300 AK Leiden

U kunt er ook voor kiezen om contact met Zilveren Kruis op te nemen door middel van het schrijven van een brief en deze naar hun postadres te sturen.

Meer informatie over Zilveren Kruis

Zilveren Kruis is een in 1949 opgerichte Nederlandse zorgverzekeraar. Zilveren Kruis maakt deel uit van Achmea en is gevestigd in Leiden. Zilveren Kruis is het grootste zorg merk van Achmea. In 1985 fuseert de Coöperatieve Vereniging Gezondheidszorg Centrum Nederland u.a. (VGCN) met Zilveren Kruis. In 1992 wordt de Avéro-Centraal Beheer Groep (AVCB) (een van de voorlopers van Achmea) opgericht en in 1995 fuseert Zilveren Kruis met de AVCB-groep. Dit is het moment dat de Achmea Groep officieel is opgericht.    
Over de Achmea groep
De Achmea Groep werkt als een coöperatie waarbij ieder merk zelfstandig blijft bestaan onder de vlag van Achmea. In 2001 wordt naam moedermaatschappij Achmea aan Zilveren Kruis toegevoegd. Vanaf dat moment heette het bedrijf officieel Zilveren Kruis, echter per 1 juni 2015 is de toevoeging Achmea weer vervallen en heet het bedrijf weer gewoon Zilveren Kruis. Naast Zilveren Kruis behoren ook De Friesland, Interpolis, Pro Life, OZF Achmea en FBTO tot de zorg merken van Achmea. Zilveren Kruis is geconcentreerd in Apeldoorn, Leeuwarden, Leusden en Leiden. Sinds 1 januari 2008 maakt ook Agis Zorgverzekeringen tot Achmea en op 1 januari 2015 is Agis opgegaan in Zilveren Kruis. 

Veelgestelde Vragen

Waarom Klantenservicedirect gebruiken om de klantenservice van Zilveren Kruis te bereiken?

U kunt gebruik maken van de service van Klantenservicedirect om meteen in contact te komen met de klantenservice van het Zilveren Kruis zonder dat u nog naar een telefoonnummer op zoek hoeft te gaan. Wij kunnen u direct doorverbinden. Zo kunt u vele malen sneller uw belangrijke vragen gaan stellen. 

Hoe komt het dat de klantenservice van Zilveren Kruis zo lastig te bereiken is?

Soms zijn de wachtrijen wat lang bij de klantenservice van Zilveren Kruis. Dit kan een reden zijn waarom het voor u wat lastiger is om hen te kunnen bereiken. Door gebruik te maken van Klantenservicedirect heeft u een grote kans deze lange wachtrij te ontlopen en eerder uw vragen te stellen. 

Via welke kanalen kan ik de klantenservice van Zilveren Kruis bereiken?

U kunt ze bereiken via WhatsApp op werkdagen van 8.00 tot 20.00 uur. U kunt hier niet terecht voor medische of financiële vragen. Neemt u liever contact op via Facebook of Twitter dan kunt u dit van op werkdagen van 8.00 tot 20.00 uur. Vanzelfsprekend kunt u ook een brief schrijven naar het Zilveren Kruis. 

Beoordelingen

Klantbeoordelingen
5
4
3
2
1
0 0 beoordelingen

 Rating label*

Bel nu Bel

De kosten zijn honderdtien cpm, ook na doorverbinden.