Telefonisch goed bereikbaar zijn is voor veel consumenten een must als het gaat om klantervaring. Het is een laagdrempelige manier van klantcontact. U kunt als consument makkelijker klachten melden en afhandelen en sneller vragen stellen en afspraken maken. Genoeg redenen voor bedrijven om een telefonische klantenservice te hebben. In dit artikel vertellen we meer over de voordelen van een telefonische klantenservice.
We willen snel geholpen worden
Als consument verwacht u steeds meer. En terecht. De hedendaagse technologieën zorgen ervoor dat u sneller en beter bediend wordt en hierdoor ook beter bediend wilt worden.
Uit een onderzoek van Ipsos Accessibility Barometer blijkt dat bellers binnen 15 seconden antwoord verwachten en hun vragen binnen 24 uur via social media of e-mail.
Ook vinden we het belangrijk dat contactgegevens goed vindbaar zijn op de website. Daarom moet er een prominente plaats zijn bij de link op de homepage. Op deze manier kunnen we snel en gemakkelijk bellen.
Voordelen van telefoon toegankelijkheid
Er zijn twee belangrijke redenen voor bedrijven om chatbots te gebruiken. Ten eerste wordt de technologie steeds beter om kunstmatige neurale netwerken te gebruiken. Met andere woorden: systeme
We zien dat bedrijven veel gebruik maken van het internet (hun site) en sociale media om klantvragen snel en gemakkelijk te beantwoorden. Automatisering in het klantenserviceproces wordt namelijk steeds gebruikelijker.
Echter moeten bedrijven de kracht van telefonisch contact met klanten niet onderschatten. Het heeft toegevoegde waarde voor u als klant en daarmee voor het bedrijf zelf.
Telefoonservice lijkt het kanaal dat het meest wordt gekozen en gewaardeerd door klanten.
Goed (telefonisch) bereikbaar zijn is dus als bedrijf essentieel. U wilt namelijk geholpen worden als klant met uw probleem of specifieke informatie krijgen.
Het belangrijkste voordeel van een telefonische klantenservice voor bedrijven is daarom ook het klantcontact en verhoging van de klantvriendelijkheid.
Wij helpen u de telefonische klantenservice van bedrijven te bereiken
Voor bedrijven scheelt het bijvoorbeeld veel geld omdat ze minder gebruik hoeven te maken van hun
Het komt tegenwoordig steeds vaker voor dat bedrijven hun contactgegevens moeilijk vindbaar maken op hun website. Als u opzoek bent naar contactgegevens van een bedrijf of instantie wordt u steeds regelmatiger geleid naar een pagina met veelgestelde vragen of een chatbot. Een chatbot kan handig zijn en een pagina met veelgestelde vragen kan er zeker voor zorgen dat u zelf uw probleem op kan lossen. Echter is het in veel situaties gewoon fijner om direct met iemand te kunnen spreken via de telefoon. Zeker als u dringende zaken hebt die u niet zelf kunt oplossen is het fijner om direct met een medewerker te spreken.
Klantenservicedirect biedt u daarom de meest snelle en makkelijke oplossing aan. U kunt onze website gebruiken om informatie op te vragen of het telefoonnummer te verkrijgen.