Terug naar blog overzicht

Waarom bedrijven verschuiven naar contactloze klantenservice

Klantenservice
13.03.2022

Steeds meer bedrijven maken de keuze voor contactloze klantenservice, en niet de persoonlijke klantenservice waar we voorheen altijd gebruik van wilden maken. We leven in een tijdperk waarin we snel een antwoord willen op een vraag. Iedere keer doorschakelen van de ene naar de andere afdeling werkt frustrerend en neemt veel tijd in beslag. Juist daarom willen bedrijven overstappen naar de contactloze klantenservice.

Contactloze klantenservice in 2024

Als het over de contactloze klantenservice in 2022 gaat, dan bedoelen we daarmee de chatbot. Ook wel bekend als een softwareapplicatie die bedrijven inzetten om gesprekken te voeren met klanten. De meeste bedrijven maken gebruik van een chatbot om ze in te zetten als virtuele agent. Zo kunnen ze namelijk service problemen oplossen van klanten, daarnaast bieden ze direct ondersteuning aan de medewerkers binnen een bedrijf. Het gemak voor klanten is dat ze op ieder gewenst moment een antwoord kunnen krijgen op de vragen die zij hebben.

 

De reden waarom bedrijven kiezen voor een digitale benadering

Het is voor veel bedrijven prettig als zoveel mogelijk zaken gedigitaliseerd kunnen worden, een deel van de klantenservice kan hierin worden meegenomen. Door een chatbot in te zetten, wordt meestal de klantenservice verbeterd. Maar voor het bedrijf zelf is er sprake van kostenverlaging van de klantenservice.

Er zijn minder mensen nodig die continu de telefoon aan moeten nemen bijvoorbeeld. Een chatbot is continu aanwezig, dit kan snel zorgen voor meer tevreden klanten. Een chatbot zou ingezet kunnen om de routinetaken uit te voeren voor klanten, want ze kunnen een verzoek aan de helpdesk opslaan en bevestigen.

 

Hier kunt u in contact komen met de klantenservice

Niet ieder bedrijf is even eenvoudig te bereiken. Soms kunt u een contactformulier invullen. Ze hebben dan een speciale contactpagina op de website daarvoor beschikbaar. Maar het kan zijn dat u een live chat kunt openen of alleen kunt bellen. Soms is het lastig om met de klantenservice van een bedrijf in contact te komen. Gelukkig zijn wij van Klantenservice Direct er dan om u een handje te helpen. Bij ons kunt u namelijk de naam van het bedrijf intypen en dan zorgen wij ervoor dat u alle contactgegevens krijgt. Dit werkt in ieder geval eenvoudig en snel, wij kunnen helpen met het gewenste telefoonnummer. Het is daarnaast tijdbesparend, want wij hebben de contactgegevens al voor u klaarstaan.

 

Misschien vind je dit ook leuk:

Klantenservice
23.06.2022

De banken waarbij het lastig is om de klantenservice te bereiken

Klantenservice
23.06.2022

Hoe u in contact komt met overheidsinstanties

Klantenservice
23.06.2022

Hoe u zo snel mogelijk in contact komt met energieleveranciers

Klantenservice
23.06.2022

Hier leest u hoe u snel contact opneemt met post- en pakketdiensten

Klantenservice
02.05.2022

Contact opnemen met zorgverzekeraars? Zo doet u dat

Klantenservice
02.05.2022

De meest lastige klantenservice om te bereiken binnen de telecom

Klantenservice
24.03.2022

Contact opnemen met overheidsinstanties: zo doet u dat

Klantenservice
24.03.2022

Het telefoonnummer van bedrijven achterhalen

Klantenservice
13.03.2022

Trends rondom klantenservice in 2024

Klantenservice
01.03.2022

De voordelen van een telefonische klantenservice voor bedrijven