Wanneer u een storing of vraag heeft, belt u in veel gevallen de klantenservice van een bedrijf om dit te melden. U wilt een medewerker aan de lijn hebben, die u op dat moment kan voorzien. Om de klantenservice van het betreffende bedrijf te bereiken, kijkt u in veel gevallen op hun site om het telefoonnummer te vinden en op te bellen. Echter hebben veel (grote) bedrijven hun telefoonnummer niet meer op hun site staan of is deze moeilijk te vinden op de site. Maar waarom? In deze blog leggen we uit waarom veel telefoonnummers moeilijk of te niet te vinden zijn op een website en in welke branches dit het meest voorkomt.
Waarom worden klantenservicenummers niet op een website weergegeven?
Veel bedrijven, met name de grotere bedrijven, willen af van hun grote klantenservice afdeling of de vele telefoontjes die per dag binnenkomen. Een oplossing die zij hiervoor hebben gevonden is een chat op de site of het beantwoorden van veelgestelde vragen. Het telefoonnummer van de klantenservice wordt verwijderd en de klant moet aan de hand van de website antwoord op zijn/haar vragen krijgen. Echter is dit voor veel klanten in sommige gevallen niet praktisch. Veel mensen willen een medewerker van het betreffende bedrijf spreken om een specifieke vraag te beantwoorden. Maar hoe komt u nu wél aan de lijn met een medewerker, wanneer het telefoonnummer niet op de site vermeldt staat?
De klantenservice is het moeilijkst bereikbaar in deze branches
Er zijn tegenwoordig veel bedrijven die het klantenservicenummer niet of moeilijk vermelden op hun website. In veel gevallen zijn dit grotere bedrijven, die de vele telefoongesprekken van hun vele klanten willen inperken.
De branches van klantenservicenummers het moeilijkst te bereiken is, zijn:
- banken (denk aan de Rabobank of ABN AMRO);
- energiebedrijven (denk aan Eneco);
- zorgverzekeraars (denk aan Zilveren Kruis);
- de Belastingdienst;
- telecombedrijven (denk aan KPN);
- postbedrijven (denk aan PostNL).
Hoe je wél gemakkelijk deze klantenservicenummers vindt
Klantenservicedirect.nl biedt u daarom de meest snelle en makkelijke oplossing aan. U kunt onze dienst gebruiken om informatie op te vragen of het telefoonnummer te verkrijgen.
Als u liever rechtstreeks belt naar het bedrijf of de klantenservice waar u naar zoekt dan kunt u de juiste contactgegevens altijd vinden op de speciaal daarvoor toegewijde pagina van het bedrijf. Op deze bedrijfspagina’s kunt u alle manier vinden om in contact te komen met de klantenservice. Zo kunt u adresgegevens vinden, openingstijden, website informatie en alle andere contact opties.