Terug naar blog overzicht

Hoe u in contact komt met overheidsinstanties

Klantenservice
23.06.2022

Bijna iedereen heeft er wel eens mee te maken dat er iets met de overheid geregeld moet worden. Zo moet u bijvoorbeeld een uitkering of een vergunning bij de gemeente aanvragen, een boete betalen of formulieren bij een instantie invullen. In de meeste gevallen gaat dit goed en kunt u dit zelfstandig uitvoeren. Maar het kan ook zo zijn dat iets toch niet helemaal duidelijk is of dat iets toch misloopt. Dan wilt u waarschijnlijk contact opnemen met de betreffende overheidsinstantie om er zeker van te zijn dat alles wel goed gaat. Maar hoe doet u dat nu precies?

De Belastingdienst klantenservice bereiken

Het bereiken van de klantenservice van de Belastingdienst kan op verschillende manieren. Zo kunt u bijvoorbeeld de Belastingtelefoon bellen, bijvoorbeeld als u een vraag heeft over een toeslag of belasting. Deze Belastingdienst zal antwoord op uw vragen geven, maar geeft geen advies. U kunt naast bellen ook contact opnemen met de Belastingdienst door middel van social media. 

Zo kunt u bijvoorbeeld uw vraag op Twitter stellen, of u gebruikt Facebook of Instagram om uw vraag te stellen. 

Deze manieren om de klantenservice te bereiken, duren vaak lang. Wilt u snel de klantenservice van de Belastingdienst bereiken? Bekijk dan alle contactgegevens van de Belastingdienst op Klantenservicedirect.

Met DUO contact opnemen

Het kan ook zo zijn dat u contact op wilt nemen met DUO, bijvoorbeeld om iets voor een opleiding te regelen waar u zelf niet helemaal uit komt. Om contact op te nemen met DUO kunt u chatten, bellen of social media gebruiken. De chat is online toegankelijk en iedere dag van 9:00 tot 17:00 open. U kunt rechtsonder in het scherm zien of er een medewerker beschikbaar is. Bellen kan ook van 9:00 tot 17:00. 

Het is aan te raden om tussen 9:00 en 11:00 uur te bellen, aangezien de wachttijden dan het kortst zijn. Verder kunt u Twitter, Facebook, Instagram of YouTube gebruiken om antwoord te krijgen op algemene vragen.

Heeft u hulp nodig en wilt u snel contact opnemen met DUO? Bekijk dan alle contactgegevens van DUO op Klantenservicedirect..

Snel RDW bellen

Als u een vraag hebt voor de RDW die u snel beantwoord wilt hebben, is het aan te raden om eerst de veelgestelde vragen te bekijken. Misschien staat uw vraag er wel tussen en heeft u hier direct antwoord op. Daarnaast kunt u ook contact opnemen door te bellen, mailen of via social media. Het is ook mogelijk om naar een RDW keuringsstation of -balie te gaan. De klantenservice van RDW is iedere dag van 8.00 tot 17.00 uur telefonisch bereikbaar. 

Mailen kan op ieder tijdstip. Doorgaans wordt er binnen 3 dagen op de e-mail geantwoord. Via social media kunt u een bericht sturen via Twitter of Facebook. Deze berichten worden tussen 8.00 en 17.00 uur beantwoord. De RDW keuringsstations of -balies zijn te vinden in de kantoren in Veendam en Zoetermeer. 

Om snel met een medewerker van RDW te bellen, bekijk dan alle contactgegevens van RDW op Klantenservicedirect.

Misschien vind je dit ook leuk:

Klantenservice
23.06.2022

De banken waarbij het lastig is om de klantenservice te bereiken

Klantenservice
23.06.2022

Hoe u zo snel mogelijk in contact komt met energieleveranciers

Klantenservice
23.06.2022

Hier leest u hoe u snel contact opneemt met post- en pakketdiensten

Klantenservice
02.05.2022

Contact opnemen met zorgverzekeraars? Zo doet u dat

Klantenservice
02.05.2022

De meest lastige klantenservice om te bereiken binnen de telecom

Klantenservice
24.03.2022

Contact opnemen met overheidsinstanties: zo doet u dat

Klantenservice
24.03.2022

Het telefoonnummer van bedrijven achterhalen

Klantenservice
13.03.2022

Waarom bedrijven verschuiven naar contactloze klantenservice

Klantenservice
13.03.2022

Trends rondom klantenservice in 2024

Klantenservice
01.03.2022

De voordelen van een telefonische klantenservice voor bedrijven