Bijna iedereen heeft er wel eens mee te maken dat er iets met de overheid geregeld moet worden. Zo moet u bijvoorbeeld een uitkering of een vergunning bij de gemeente aanvragen, een boete betalen of formulieren bij een instantie invullen. In de meeste gevallen gaat dit goed en kunt u dit zelfstandig uitvoeren. Maar het kan ook zo zijn dat iets toch niet helemaal duidelijk is of dat iets toch misloopt. Dan wilt u waarschijnlijk contact opnemen met de betreffende overheidsinstantie om er zeker van te zijn dat alles wel goed gaat. Maar hoe doet u dat nu precies?
De Belastingdienst klantenservice bereiken
Het bereiken van de klantenservice van de Belastingdienst kan op verschillende manieren. Zo kunt u bijvoorbeeld de Belastingtelefoon bellen, bijvoorbeeld als u een vraag heeft over een toeslag of belasting. Deze Belastingdienst zal antwoord op uw vragen geven, maar geeft geen advies. U kunt naast bellen ook contact opnemen met de Belastingdienst door middel van social media.
Zo kunt u bijvoorbeeld uw vraag op Twitter stellen, of u gebruikt Facebook of Instagram om uw vraag te stellen.
Deze manieren om de klantenservice te bereiken, duren vaak lang. Wilt u snel de klantenservice van de Belastingdienst bereiken? Bekijk dan alle contactgegevens van de Belastingdienst op Klantenservicedirect.
Met DUO contact opnemen
Het kan ook zo zijn dat u contact op wilt nemen met DUO, bijvoorbeeld om iets voor een opleiding te regelen waar u zelf niet helemaal uit komt. Om contact op te nemen met DUO kunt u chatten, bellen of social media gebruiken. De chat is online toegankelijk en iedere dag van 9:00 tot 17:00 open. U kunt rechtsonder in het scherm zien of er een medewerker beschikbaar is. Bellen kan ook van 9:00 tot 17:00.
Het is aan te raden om tussen 9:00 en 11:00 uur te bellen, aangezien de wachttijden dan het kortst zijn. Verder kunt u Twitter, Facebook, Instagram of YouTube gebruiken om antwoord te krijgen op algemene vragen.
Heeft u hulp nodig en wilt u snel contact opnemen met DUO? Bekijk dan alle contactgegevens van DUO op Klantenservicedirect..
Snel RDW bellen
Als u een vraag hebt voor de RDW die u snel beantwoord wilt hebben, is het aan te raden om eerst de veelgestelde vragen te bekijken. Misschien staat uw vraag er wel tussen en heeft u hier direct antwoord op. Daarnaast kunt u ook contact opnemen door te bellen, mailen of via social media. Het is ook mogelijk om naar een RDW keuringsstation of -balie te gaan. De klantenservice van RDW is iedere dag van 8.00 tot 17.00 uur telefonisch bereikbaar.
Mailen kan op ieder tijdstip. Doorgaans wordt er binnen 3 dagen op de e-mail geantwoord. Via social media kunt u een bericht sturen via Twitter of Facebook. Deze berichten worden tussen 8.00 en 17.00 uur beantwoord. De RDW keuringsstations of -balies zijn te vinden in de kantoren in Veendam en Zoetermeer.
Om snel met een medewerker van RDW te bellen, bekijk dan alle contactgegevens van RDW op Klantenservicedirect.