Veel klantenservice lijnen van (grote) bedrijven zijn tegenwoordig moeilijk te bereiken. Denk bijvoorbeeld aan zorgverzekeraars of banken. Dit heeft onder andere te maken met de vele vragen die hun klanten stellen via de telefoon. Deze vragen, en hun antwoorden, kunnen ook op de site uitgelegd en beantwoord worden. Dit scheelt het betreffende bedrijf vooral veel kosten voor de klantenservice, maar is voor de klant niet bepaald klantvriendelijk. Hoe kunt u, als klant, toch efficiënt de klantenservice lijn bereiken? Wij hebben een aantal tips voor u op een rij gezet.
Tips om de klantenservice lijn te bereiken
We hebben een aantal tips voor u op een rij gezet om efficiënt de klantenservice lijn van bedrijven te bereiken.
Bekijk altijd onderaan de website naar de contactgegevens van een bedrijf
Onderaan de startpagina van een website staat in veel gevallen de contactgegevens van een bedrijf vermeld. Wanneer hier geen telefoonnummer vermeld staat, kunt u in veel gevallen een contactformulier of een chatbot bereiken. Wanneer u toch een telefoonnummer wilt bellen, ga dan naar tip 2.
Google het telefoonnummer van een bedrijf
Wanneer u de naam van het bedrijf met hierachter ‘’telefoonnummer’’ of ‘’klantenservice’’ zoekt in Google, krijgt u in veel gevallen het betreffende telefoonnummer te zien van het bedrijf. Wanneer u op de zoekresultatenpagina’s van Google geen telefoonnummer van het betreffende bedrijf vindt, adviseren we het telefoonnummer op te zoeken op Klantenservicedirect.nl.
Klantenservicedirect.nl is een website die u doorverbindt naar de klantenservice lijn van (grote) bedrijven. Gemakkelijk, snel en efficiënt bellen.
Hoe je wél gemakkelijk deze klantenservicenummers vindt
Klantenservicedirect.nl biedt u de meest snelle en makkelijke oplossing aan. Door te bellen met ons informatienummer 1835 kunt u direct doorverbonden worden naar de klantenservice van het bedrijf waar u mee wilt spreken.
U kunt onze dienst ook gebruiken om informatie op te vragen of het telefoonnummer te verkrijgen. Wanneer u ons informatienummer belt, krijgt u een medewerker aan de lijn die u van dienst zal zijn om u de juiste informatie te verschaffen en eventueel door te verbinden. De gesprekskosten van ons informatienummer is een euro per minuut. Deze kosten gelden ook voor het doorverbonden gesprek.
Wanneer u liever rechtstreeks belt naar het bedrijf, of de klantenservice waar u naar zoekt, dan kunt u de juiste contactgegevens altijd vinden op de speciaal daarvoor toegewijde pagina van het bedrijf.
Op deze bedrijfspagina’s kunt u alle manier vinden om in contact te komen met de klantenservice. Zo kunt u adresgegevens vinden, openingstijden, website informatie en alle andere contact opties.