Als u een vraag heeft die te maken heeft met een bankrekening, wilt u hier waarschijnlijk zo snel mogelijk een antwoord op krijgen. Het is dan belangrijk dat u een antwoord krijgt waar u ook echt iets mee kan doen. U kunt banken op verschillende manieren bereiken. Bij iedere bank verschilt het hoe u contact op kunt nemen en ook de afhandeling zal bij iedere bank anders zijn. In de meeste gevallen is het mogelijk om telefonisch contact op te nemen.
Daarnaast is het vaak ook mogelijk om via de e-mail, een chat of via social media contact op te nemen. U kunt er ook voor kiezen om naar een kantoor van de bank te gaan om op deze manier in contact te komen met de klantenservice. Maar hoe neemt u nu het snelst contact op met de bank? Hieronder behandelen wij de klantenservice van de meestgebruikte banken.
ABN AMRO bellen? De snelste manier
Als u snel met de ABN AMRO wilt bellen, kunt u het beste naar de website gaan en daar de QR-code scannen. Met deze QR-code is het mogelijk om via de app met de bank te bellen. Hierdoor weet de medewerker van de bank direct wie degene die belt is en over welk onderwerp er een vraag gesteld wordt. Hierdoor wordt u sneller en veiliger geholpen. Als u de app niet heeft, kunt u ook contact opnemen met het telefoonnummer. Hierbij duurt het soms wel wat langer, omdat u eerst moet vertellen wie u bent en over wat voor onderwerp uw vraag gaat.
Wilt u niet in de telefonische wachtrij staan en direct een medewerker van ABN AMRO spreken? Bekijk dan alle contactgegevens van ABN AMRO op Klantenservicedirect.
Rabobank klantenservice bereiken
Heeft u een vraag voor de klantenservice van de Rabobank? Dan kunt u deze eenvoudig stellen in de Rabo App of contact opnemen via de chat, telefoon of online klantenservice. Via de chat heeft u 24/7 om al uw vragen te stellen. Via de telefoon heeft u direct antwoord op al uw vragen, waardoor u snel geholpen wordt. Verder kunt u ook gebruik maken van de online klantenservice.
Deze is te bereiken via de website. U kunt hier uw vraag intypen in de zoekbalk, waarna er een antwoord op de vraag uitkomt, mits het antwoord in de database staat. Is uw vraag te specifiek? Dan is het aan te raden om toch te chatten of te bellen.
Wij zien vaak dat de wachtrijen zeer lang zijn. Dit is natuurlijk ontzettend vervelend als u snel in contact wilt komen.
Snel met ING bellen
Bij de ING kunt u contact opnemen door te bellen. De klantenservice van de ING staat iedere dag 24 uur per dag klaar voor alle klanten. U kunt het beste bellen naar het telefoonnummer 020 22 888 88. Dit telefoonnummer is 24 uur per dag en 7 dagen in de week bereikbaar. U wordt tijdens het bellen altijd geholpen door specialisten die klaar staan om al uw vragen te beantwoorden. U kunt ook via de app bellen, dat gaat vaak nog sneller.